2007-04-01

Nu var det längesedan igen....

Hej nätvänner,

Har liksom tappat lite gnistan när det gäller bloggeriet. Kameran går inte direkt varm heller.
Idag har vi haft en schnauzerträff igen. 8-9 hundar om jag inte räknade fel, samt en blivande matte till en svartis från Scandal Beautys. Jag och ArmanLasse gjorde vårt yttersta för att tala om för henne att en svartis var ungefär som att köpa andra sorteringen!?! ha ha. (Får man fortfarande härbärgera hos Er på Raggens på skärtorsdagen Reneè??)
Kameran lågg kvar i hallen så några bilder kan vi inte redovisa. Vi bestämde dock att nästa träff skulle bli en "handling"-kurs. Lasse fixar med sina kontakter. Fast jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att strutta runt i ringen så kan jag dock bekräfta att det är ett skriande behov av en sådan kurs... Raisa måste ju få sina första ettor i sommar. Vore ju för jäkligt om hennes valpar hann före! :-)

Övrigt nytt är att jag skall på mitt första möte som ledamot i schnauzerringen på långfredagen. Spännande även om jag inte vet vad jag skall kunna tillföra? Tänker dock ta upp om det är möjligt att dela ut en varning till schnauzerstugan som Oystrat stackars fina Embla?! En god nätbekant från Kattstrupen har myntat uttrycket att jag numera är hundpamp!

En annan hemlis jag tänkte berätta (hoppas inga kunder och kollegor läser detta??) är att jag på skärtorsdagen skall på en jobbintervju som skulle kunna förflytta schnauzerian 110 mil söderut!!! Spännande men jag bedömmer chanserna till endast 10-15% så det är inget att ta nån större notis till. Bara roligt att blotta sig lite.

Om en och en halv vecka så sticker jag och Pia till Paris i 5 härliga dagar och firar min 40-års dag. Jag lovar att kameran skall med. Hundarna får stanna hemma och hålla tillgodo med Börje. Dom ser säkert inte det som nått större straff. :-)

Om jag inte får ovan nämnda jobb så har jag lovat mig själv ( i fyllan förra helgen!) att köpa mig en moped! Det vore skitkul. Fick höra från AssarLasse att han har en röd Puch Florida och blev avundsjuk! Pia frågar vad fan jag skall med en moped till och jag har faktiskt inget bra svar på det...

Lovar att blogga lite mer framöver...

/Patrik