2007-02-04

Hundpampen på Schnauzerträff!?!?!

Dags att blogg igen. Helgen har till stor del tillbringats på jobbet. Inte med att tillverka sparbössor och tepåsar som elaka kattstrupingar gissat på utan att ommöblera. Ommöblering kanske låter trevligt och kul men det kan jag lova att det inte var! När man gör om ett bankkontor så innebär det en oherrans massa bärande av bord och skärmar. Oftast långt ner i dolda skrymslen i källaren. Sedan allt skruvande, puuuuh! Absolut inget att rekomendera för en kontorsråtta som jag. Pia har varit sjuk hela helgen och även hon har pockat på min uppmärksamhet. Jag köpte en knippe tulpaner igår och en rejäl påse lösgodis och hoppas att det ska räcka!? :-) Idag hade vi vår månatliga schnauzerträff. Vi har fått ganska rejält med snö i natt men de flesta som brukar dyka upp anslöt. En trevlig nykomling var dvärgen Tiger med husse Daniel. Sjutton vilken tuff hund. Han gick mest och småmorrade och sen utmanade han nestorn i gänget, Brasse, ett flertal gånger. Allt gick dock bra och inga farliga kurr den här gången heller. Urax och Raisa skötte sig exemplariskt på träffen. Dom fick dock sitta kopplade en hel del iom att jag var ensam om att hålla reda på dem. Några taskiga bilder nedan.


Tuffingen Tiger på väg hem efter att ha talat om för Brasse vem som bestämmer! ;-)


Dom ständiga deltagarna i en flock som vanligt!
Urax, Ebba, Armani, Brasse och Raisa.


Urax hade letat fram sin gamla rock dagen till ära!


Lilla Raisa bar sin nya kappa från ÖBs 50% rea.

Slutligen det där med hundpamp. Tydligen är världen helt upp&ner. Undertecknad har idag enligt hörsägen blivit invald som ledamot i Schnauzerringen!! Kanske var det pga att det var ett FYLLNADsval som jag ansågs vara lämpad? Uttrycket "Hundpamp" har AssarLasse med stor snabbhet myntat. Mao så blir det här ett år där mycket tokigt kan ske. Jag tar gärna emot uppslag som Ni vill att jag ska driva i styrelsen. Jag har ju ingen gammal kompetens som belastar mig. Inte ny heller för den delen... ;-)

Leve schnauzern!

Ha en trevlig vecka,

Patrik-husse (Som definitivt skall ha en bra vecka med Assar besök!)