2006-11-28

Patrik i skolan!

Ha ha, Nu har jag varit på besök i Pias skola. temat var vad vi i banken tittar på vid anställningsintervjuer bla.

Jäklar vad roligt det var. 20-talet gymnasister och enbart killar. Jag fick verkligen leva ut med mina överdrifter. Vi ett tillfälle föreslog jag att dom borde få varsitt kreditkort med Friskolans logga. Detta blev mycket uppskattat. Tur att inte rektorn var på plats! Sen fick jag chansen att kalla min ett år yngre kollega för "medelålders kvinna". Inte reagerade klassen .....men kollegan.
Sen berörde jag lite känsliga frågor som om efternamnet kunde vara till nackdel/fördel vid intervjuer. Då fick jag bekräftat av en elev, med invandrar bakgrund, att lärarna i skolan alltid brukade uttala hela namnet på hans klasskompisar medan dom bara använde smeknamnet på honom!!!

Jag hoppas Pia kan återgå till sin tjäns efter den långa sjukskrivningen jag framkallade vid dagens framträdande.

/Patrik