2006-11-26

Ensam hemma del 2 / Tjejbloggen

Dagen startar med att väckaren ringer. (fastän det är söndag!) Mycket står på dagens agenda och allt måste fixas innan Pia återvänder från sin tysklands vistelse. Efter den sedvanliga morgonpinkar promenaden så var det dags för att montera på det nyinköpta takräcket. Med viss assistans från Börje gick det till slut vägen. Packar in hundarna och åker ivåg till vårt shoppingcenter, Storheden. Där pantar vi bort alla dumma ölburkar och passar på att handla så att Pia får sin måndags frukost. Sen var det ByggMax tur. Äntligen införskaffades det tak och golvlister. (Vi har haft vårt hus sedan i Påskas.) Det regnade ohyggligt men vi lyckades plasta in det mesta. Uppsättningen av listerna har Börje lovat att fixa till veckan.
Sen var det dags för att lägga om till vinterdäck på vår andra bil, kallad "gammelSaaben". Vi hann liksom inte med det när vi fick våra 54 cm snö i början av November. Skönt att den försvann men oj vad blött det blivit. Usch!
Sen har det väl inte hänt så mycket mera. Disk och tvätt, stryka veckans skjortor och naturligtvis köra igenom huset med dammsugaren. Jag längtar efter Pia och hennes avlastning på hundarna. Speciellt uppskattar jag hennes morgontur med dem så att man får sova en stund. ;-)

Det här blev en riktigt mesig blogg så jag kan inte hålla mig från att avrunda den med ett annat tips. gå in på www.birthday.se. Där kan man kolla upp åldern på folk. Mycket roligt tex kan jag nämna att AssarLasse fyller 56 år i februari!! Grattis i förskott! Herregud vad du mörkat din ungdom med din gammelmans styling!!

/Patrik