2008-01-20

Blogglusten åter?!

Länge sedan sist men en viss Kattstrypare från Krokom har väckt mig ur sjusoveriet.
Så här kunde man se mig förr i tiden medans jag rökte och levde ett alltför osunt liv.
Numera så har jag slutat röka, halverat ölkonsumtionen, åt en vegetarisk lördagsmiddag (dock under protest.), gör det mesta av hushållsarbetet hemma & fattar inte alls hur det blivit så här??
Kanske har Pia helt lyckats dribbla bort mig?! Måste dock erkänna att ovannämnda livsstil ingalunda lyckats råda bot på mitt negativa sinnelag. Effekten kan beskrivas som den motsatta, tyvärr!
I övrig kan rapporteras att vår adoptionsansökan skickats iväg till 4 barnhem i Indien nu. Hoppas jag får ner mitt BMI till 29 innan allt är klart så att inte det sätter käppar i hjulen. Vi har rivit ut vårt badrum och skall starta renovering av detta i veckan. Vi har haft ett av de Lettiska sommarbarnen på besök över Julen, tyvärr så blev det inte riktigt så kul som vi hoppats men kanske är nått positivt frö sått i pojken för framtiden. Urax flyger på Raisa med jämna mellanrum för att inte släppa om henne i rang. Inga nya jobb söderut sökta.
Lusten finns dock ännu kvar. Bristen på foton i min dator är total då Pia nu för tiden alltid tömmer vår kamera på sin bärbara jobbdator.
På snart återseende,
Patrik